:): your choice
Kritikák, tippek, motivációk, személyes és még több >

Segíts egy kitöltéssel


Hihetetlen, de nemsokára 1 éve lesz, hogy boldogítalak titeket :): your choice-on. Mivel ti vagytok a legfőbb motivációim, ezért szeretném, ha ti is szóhoz jutnátok a meglepi szülinapozós bejegyzésemben. Az alábbi űrlapról lenne szó, ahol pár kérdést tettem fel a blogommal kapcsolatban. Hatalmas öröm lenne, ha szánnátok rám néhány percet - hiszen nem tart több ideig kitölteni -, előre is nagyon szépen köszönöm!

2017. augusztus 13.

060. Vissza a suliba: Készülj fel lelkileg is } #tippek

Mivel itt az augusztus közepe, hamarosan el fogják lepni az internetet a vissza a suliba, avagy a back to school bejegyzések, amikben általában különböző DIY technikákat mutatnak be, amivel szinesíthetitek a tanszereiteket, vagy egy haul kíséretében vásárolni valókat ajánlanak. Na de hol esik szó arról, hogy hogyan készítsük fel a lelkünket arra, hogy kábé 3 hónapnyi szabadság és pihenés után vissza kell rázódni a mindennapos tanulásba? Megmondom a választ: itt és most, ebben a bejegyzésben!

♡ Ne magyarázd be magadnak, hogy nem várod a szeptembert, az iskolát

Ez okozza a legtöbb problémát, szenvedést. Az idő múlik, ígyis és úgyis vissza kell térnünk a tanuláshoz, hogy a jövőben legyen belőlünk valaki. Ezt fogd fel úgy, hogy kötelesség, ami a te javad szolgálja, és csináld örömmel. Ha a tanulást nem élvezed, a jövőbeli munkádat (amit sokkal több ideig kell majd végezned, mint az iskolát, illetve akkor már nyári szünet sem lesz) hogyan élveznéd? Próbáld keresni az örömet az iskolában: ott vannak például a barátaid is. Nem annyira borzalmas!

♡ Ha mégsem várod az iskolát, díszíts!

Most kerülnek képbe a különböző DIY bejegyzések, videók. Nézz párat, készítsd el őket te is, ez nagyon sokat tud dobni a kedveden. Sima füzetekkel kevésbé izgalmas a tanulás, mint egy általad kreált alkotással!

♡ Rázódj vissza a tanulásba: tanulj!

Tudom, ez az ötlet végképp nem fog tetszeni... De szeptembertől ismét órákat kell tanulnunk majd egy nap, ami megterhelő lehet, hiszen a legtöbben hónapokig nem tettünk semmit ilyen téren. Hogy ne hirtelen zúduljon ránk a tananyag, vegyél elő valamit már most és tanulgass! Nem kell olyan sokat, mintha iskolában lennél, csak fokozatosan szoktasd vissza magad. Meglátod majd, így nem lesz annyira brutális az iskolakezdés! Illetve nem muszáj teljesen felesleges dolgokat tanulnod, olvasgass azok után, amik érdekelnek! Vagy például vegyél elő egy nyelvet és kóstolj bele! 😉

♡ Ha új osztályba, suliba kerülsz: beszélgess az új osztálytársaiddal

Vedd fel velük a kapcsolatot, chateljetek, és ismerjétek meg egymást idő előtt! Így nem lesznek teljesen idegenek, mikor az első napon találkozol velük. Próbálj minél több emberrel dumálni, ne érd be eggyel, mert így könnyebb lesz kiszűrnöd, hogy kivel leszel később jóban. (Tapasztalat: én csak egy lánnyal beszélgettem kilencedik előtt, mivel azt gondoltam, hogy örökké barátok leszünk, aztán mikor találkoztunk kiderült, hogy élőben tök más, és ott voltam barátok nélkül, egyedül... Ne kövesd el az én hibám!)


♡ Pakolj össze a szobádban


Ez a bejegyzés kezd átmenni anyáskodásba, de esküszöm, hogy nem ilyen céllal írom! 😃 A lényeg annyi, hogy ha nem tünteted el a rumlit, nem csinálsz helyet az új tankönyveknek, esetleg nem díszíted ki az íróasztalod, nem is állsz készen az iskolára. Legyél jó tanuló, szerezz jó jegyeket, ehhez pedig teremtsd meg a megfelelő környezetet!

♡ Készítsd össze az első sulis outfited

Let's start with a bang! Keresd elő a legcsinosabb ruháid, amiket a legjobban szeretsz és hozd a legjobb formád már az első napon! Ha magabiztosan lépsz be a pokolba akarom mondani a suliba, az egész napod sokkal jobban fog telni.

♡ Próbálj ki új hajstílusokat

Ne kösd lófarokba, ne fond be, hanem próbálj ki valami olyat, amit eddig még senki sem láthatott rajtad! Guglizz ki új stílusokat, és fontos, hogy gyakorold, mielőtt élesbe menne, mert elsőre valószínűleg nem fog tökéletesen sikerülni. Szintén kedvcsináló lehet. 😊 Vagy akár vágasd le, fesd be a hajad ⟶ csak a kreativitásod szab határt.

♡ Aludd ki magad augusztus 31-én

Kezdd frissen és energikusan az iskola első napját! Ha még az utolsó nap is fennmaradsz hajnalig, ne lepődj meg, ha reggel semmi kedved sem lesz elindulni. Reggelizz valami finomat, igyál meg egy pohár tejet vagy kakaót, és vágj bele a napba pozitívan!

♡ Szerezd vissza az önbizalmad

A legfontosabb teendő, ami nélkül nem is létezhet stresszmentes nap. Ne hagyd, hogy az iskola „menő” diákjai romba döntsék az önbizalmadat! Koncentrálj önmagadra, hogy minden simán menjen. Szedd össze magad suli időre, vedd fel a versenyt a „menő” diákokkal, hogy legyen bátorságod odamenni ahhoz az aranyos aztapicsadejólnézki fiúhoz, vagy a szimpatikus lányokhoz, akikkel barátkozni szeretnél. Kelj fel, menj oda a tükörhöz és mondd el magadnak, hogy gyönyörű, okos, vicces vagy, ahhoz mész oda barátkozni, akihez csak akarsz, neked senki sem mondhatja meg, hogy mit csinálj! Tudom, hogy meg tudod csinálni és fel tudod építeni az önbizalmad! Én ittvagyok neked! ♡

10 megjegyzés:

  1. Nagyon hasznos bejegyzés volt, bevallom picit most tényleg kedvet kaptam a sulihoz:) Köszi xx

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök neki, nagyon szívesen! :)

      Törlés
  2. Szia!
    Bevallom, amikor megpillantottam a bejegyzés címét, csak fogtam a fejem, hogy "hékás, azért ne sirassuk még a nyarat!", de aztán gondoltam, egye fene, rákattintok, max azonnal megnyomom azt a cuki kis X-et a képernyő sarkában. Nos, nem így lett. Méghozzá azért, mert olyanokat mondtál, amire tényleg szüksége lehet az embernek.
    Rólam tudni kell, hogy a tavalyi év végét nem nagyon élveztem, az aktuális kiszemeltemmel nem igazán jöttek össze a dolgok, eltávolodtam a barátaimtól, és az osztályommal sem találtam a közös hangot. Nem csoda, hogy őrülten vártam már a nyarat. Viszont a bejegyzésed ráébresztett arra, hogy az iskolában is meg lehet találni a jó dolgokat:) Mondjuk, a díszítés nem biztos, h össze fog jönni, de azért majd próbálok szép füzeteket venni az unalmas egyszínűek helyett. Az előre tanulást még hét elején letudtam, és igazából olyan szempontból volt mázlim, h pont abból a tárgyból maradt meg két anyagrész tavalyról, amit szeretek, meg há jövőre érettségizek belőle. A szobám meg *ránéz az íróasztalán hagyott, fesztiválon szerzett cuccokra és könyvekre* izékeee, majd megoldom :D Az első napos ruháim már megvannaaaaak, bár lehet, h még változtatok rajta, ha találok valami jobbat:) A hajas dolognak külön örültem, hogy megemlítetted, így eszembe jutott, hogy a nyáron csomó frizuraötletet találtam. Itt az ideje tesztelni őket;) A kialvásról annyit, hogy val'szeg hajnalban már a suliban leszek... jahh, kell az a hely az utcsó sorban ;D
    Remek bejegyzés lett, sok erőt adtál!
    Puszi, Maja

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Maja!
      Több oka is van, hogy már most közzétettem ezt a bejegyzést, bár bevallom, nekem sem esett jól nyáron a suliról írni... :D Egyrészt később már nem lett volna időm erre a cikkre, másrészt már páran elkezdték a vissza a suliba bejegyzéseket, és nem szerettem volna, ha ennek szezonjában írom meg és elveszik a többi között, mert esetleg azt hiszik majd, hogy ez is csak ugyanolyan, mint a többi. Harmadrészt pedig írtam bele olyan dolgokat, amiket érdemes időben elkezdeni, s nem az utolsó napon, mint például az önbizalomtréning. :)
      Nagyon örülök, hogy hasznos volt számodra is! Ez volt a célom, hogy ne pokolként tekintsünk az iskolára, mert bevallom, rendkívül karrierista vagyok, imádok tanulni (persze olyan dolgokat, ami érdekel és később hasznát veszem), s suliba járni is. :)
      Sajnálom, hogy a tavalyi éved így végezte, nálam a tavaly előtti volt ilyen, s tavaly végre rendeztem a dolgaim. A díszítést én is kihagyom, túl kevés hozzá a kézügyességem, na meg jók lesznek a tavalyi füzeteim. :P Sok sikert a szobád rendbeszedéséhez! :D
      Te pedig feldobtad a napom a kommenteddel, köszönöm! ^^

      Törlés
  3. Szia!
    Én személy szerint bizonyos okok miatt várom már az iskolát, de esélytelen, hogy valaha is megfogadom azt a tanácsot, hogy tanuljak. A nyár a pihenésé, majd szeptember 1.-től fogok tanulni. A tanáraink is mind úgy köszöntek el, hogy nyelvet olvasgassunk nyáron (bőven megvolt), de semmi mást ne tanuljunk az iskolához. Pihenjünk, játszunk, legyünk gyerekek.
    Egyébként a legtöbb ponttal én is egyetértek, akarom is csinálni, csak sose tudom magam rávenni, hogy elkezdjem xD
    A ruha, haj nekem kilőve mondjuk, mert én az a tipikus *minden nap farmer és egyszerű póló* típusú ember vagyok, kiengedett hajjal :') Reménytelen, de na xD Én így szeretem.
    Én azzal készülök lélekben az iskolára, hogy átgondolom, milyen jó dolgok fognak velem történni.

    Xoxo,
    Vicky

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nem tudom, hogy hanyadikba mész és milyen iskolába, de aki nyelvvizsgára, érettségire készül, annak bizony muszáj nyáron is tanulnia. :D A nyár a pihenésé - na de ha közben ott lebeg előtted két nyelvvizsga (közülük az egyik felsőfok, a másik meg középfok egy olyan nyelvből, amit csak két éve tanulsz... na igen, ez az én helyzetem), illetve két emelt szintű érettségire készülsz, bioszból és a „legkönnyebb” tantárgyból, azaz kémiából, akkor bizony nem lehet elpocsékolni a nyarat ilyen szempontból. A tanulós pont nem is arra utalt, hogy egész nyáron, vagy már nyár elején tanulj, hanem az utolsó napokban bizony nem árt meg, ha egy kicsit visszazökkensz, mert nálunk például a suli második napján már kőkeményen tanulni kell, s ez 2 és fél hónap pihenés, játszadozás, gyereklét mellett nagyon-nagyon nehéz és megterhelő. Nem azt mondom, hogy muszáj nyáron is tanulni, de ha nem hagyod, hogy elszokj a tanulástól, akkor az iskola, az éjszakázások és órányi tanulások sem fognak gondot okozni. :)
      És ne aggódj, pl. a szobám kitakarítására én sem tudom rávenni magam. :'D
      Nincs azzal gond, ha nem órákat töltesz az outfited kiválasztásával, a hajad elkészítésével - ruhákat párosítani nagyon szeretek, de a hajam belövéséhez túl béna vagyok, szóval ezt megoldom egy vasalással aztán jó az kiengedve. :D
      A te tipped is nagyon hasznos, köszi, hogy megosztottad! És köszönöm azt is, hogy szántál erre a kommentre időt! :)

      Törlés
  4. Most megyek 9.-be,ami nagyon ijesztőnek tűnik,de egyébként már várom..a cikk olvasása után még jobban elkezdtem várni!Fura módon eszembe jutott hogy összepakolok a szobában,mert belegondolva tényleg nincs hely a könyveknek...:"D Köszi szépen,jó cikk volt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hidd el, nagyon jó lesz! :) Én imádom a gimit, rengeteget változtam, mióta ide járok (jó irányba). Nem olyan ijesztő hely, majd belerázódsz. :P
      Nagyon szívesen! :)

      Törlés
  5. "Aztapicsadejólett"! Nagyon-nagyon tetszett. Megfogtál, minden szónál. Szerintem sok visszahúzódó embernek segítettél ezzel a bejegyzéssel (első sorban az utolsó pontokkal).
    Nagyon élvezhető volt és hasznos.

    XX
    Hope

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, ennek nagyon örülök! :)

      Törlés