:): your choice
Kritikák, tippek, motivációk, személyes és még több >

2017. október 3.

085. „Madarat tolláról, embert barátjáról” } #kritika

A következő kritikát Mónika blogjáról írom, a cagebird.gportal.hu-ról. Örülök, hogy te is kértél tőlem kritikát, mert jártam már nálad többször is és van pár építő jellegű megjegyzésem, na de azt sem titkolom, hogy mindezek mellett szeretem a blogod. 😍
▶ Olvasnál a te blogodról is egy kritikát? Bővebb infó és jelentkezés ITT. »
„NEVED: ~ Mónika
OLDALAD LINKJE: http://cagebird.gportal.hu/
OLDALAD TÉMÁJA: személyes, blog
E-MAIL: (van chatem :))
MIRŐL KÉRSZ KRITIKÁT?: Szeretnék a tartalomról rólam és a kinézetről is.
A KINÉZET SAJÁT?: Az alap CSS Lindától van, de én írtam át.

Köszönöm!”
Kinézet: Irtó csalódott voltam, mikor felléptem a blogodra és megláttam ezt az új designt. (Nyugi, nem azért, mert annyira borzalmas lenne, sőt!) Nem csak azért, mert már vizsgálgattam az előzőt, s elkezdtem vázlatba foglalni az arról szóló kritikát, hanem leginkább azért, mert ez nem volt akkora telitalálat. De annak örülök, hogy az előzőt is megfigyeltem alaposan, mert így össze tudom ezzel hasonlítani, hogy miben fejlődtél, illetve min is kellene még javítani.
Nagyon tetszik, hogy van egy tipikus stílusod. Ezt ebben a kinézetben is megmutattad, ilyen téren egyáltalán nem vagyok csalódott. A színek harmóniában vannak, kellemes ránézni. Az is hatalmas pozitívum, hogy míg az előző dizinél túl széles volt a blogod, ennél már nincsenek ilyen gondok, szóval ennek nagyon örülök, mert így kényelmesebb böngészni, mintha kicsinyítenénk az oldalt, vagy folyton oldalra görgetnénk. Azért is boldog voltam, hogy a zenelejátszó nem indul el magától, mert attól falra tudok mászni, de így teljesen rendben van. (Talán még úgy lehetne egy fokkal jobb, ha ez is a blogod színeiben pompázna.) A fejléc egyszerű, olyannyira, hogy szerintem már túúúl semmilyen. Az előzőt azért imádtam, mert passzolt a blogodhoz (a madaras témához), volt rajta írás (a blogod neve, illetve egy mondatocska is), viszont ezen semmi sincs, csak egy kép. Emiatt nem érzem igazi fejlécnek, csak egy egyszerű képnek, amit a blogod tartalma fölé biggyesztettél. Ezen úgy tudsz javítani, hogy legalább a blogod nevét ráírod, bár én azt is díjaznám, ha ezen is megjelennének valahogyan a madárkák a tollakon kívül.
Annak is örülök, hogy eltűnt az előző kurzor, ami lilás-rózsaszínes színű volt, mert nem illett a designhoz. Szóval légyszi azt ne is tedd vissza, válassz inkább valami olyat, ami harmonizál a kinézettel, ha mindenképpen szeretnél egyedi kurzort, de egyébként teljesen jó így is.
Jöhet az oldalsáv. Az első modulban pár szót írsz le magadról, ami szerintem kell egy személyes blogra. Itt a kép nem jön be, mivel ezek az outline-ok vannak minden második blogon, ezért egyedibb lenne valami olyan kép, amit nem látni mindenhol. Az előző kinézetnél a sorkizárt és a kép elhelyezése miatt szétcsúsztak a szavak, túlságosan szellősek voltak, de ez már itt nem jelenik meg, szóval erre legközelebb is érdemes ügyelni. Illetve még arra szeretném felhívni a figyelmed, hogy olvastam egy bejegyzésed, amiben írtad, hogy betöltötted a 22-t, de az oldalsávban és a bemutatkozódban is 21 szerepel még. Ez a bemutatkozód van belinkelve a pár mondat után, elolvastam, ez nekem elnyerte a tetszésem, de bővebben erről a tartalom résznél. Az oldalsó, első modulban az idézetblokk alatti menüvel nem békéltem még meg, mert nincs megformázva, sőt a szavak között semmilyen elválasztó nincs. Tehetnél közéjük pontot, vesszőt, pontosvesszőt, szívecskét vagy bármit, ami elkülöníti a menüpontokat. Vagy a legjobb az lenne, ha kóddal megformáznád, de az előző javaslatom is jól feldobná. A menüben barangolva sok-sok olvasnivaló vár ránk, látszik, hogy sokat foglalkozol a blogoddal.
Az első modul alatt egy chat van, alatta pedig a cseréid. Talán az egyéb honlapoknál zavaró az, hogy a nevek és a vesszők között van még egy szóköz is, de nem olyan vészes, csak engem zavarnak az ilyen apróságok is. 😃 (Ebben pedig biztos vagyok, hogy nem vagyok egyedül.) Az „Ezt kerested?” modulodban található címkék túl sötétek, a hátterüket érdemes lenne valami lágyabb színre állítani, mert alapvetően nem sötét a kinézeted. Illetve sorkizártra sincs állítva, ami manapság már alap követelmény, szóval örülnék neki, ha ezt kiviteleznéd. Egyébként akár felhasználhatnád a címkék kódját is a menühöz. A moduloknak lassan vége, még egy van a kampányoknak, s egyebeknek, ahol a Blogger Közösség képe elég rossz minőségű, majd valószínűleg gyártok hozzá pár újat és kirakom a csoportba, szóval kicserélheted majd. 😃 Illetve az utolsó a statisztikád.
A bejegyzések részére rátérve: a dátum és író dobozka háttere szintén túl sötét, ahogyan már fentebb is írtam a címkéknél.
Maga a betűk színei olvashatóak, viszont a tartalom betűmérete lehetne egy icipicit nagyobb, mert így kényelmetlen olvasni, illetve a sortávolság is lehetne több, mert nagyon egybefolynak a sorok.
Összességében egyébként nekem nagyon tetszik a blogod kinézete, hangulatos, mint mindig, jó visszatérni hozzád. Még azok ellenére is, hogy az előzőhöz képest csalódás volt, én úgy gondolom, hogy ha megfogadod a tanácsaim, meg tudom szeretni ezt is annyira, mint az előzőt. 😃 Aki először tér be hozzád, biztosan szívesen látogat majd vissza máskor is, de talán ők is észreveszik majd azokat a hiányosságokat, amiket én. Amúgy maga az oldal nekem elég lassacskán tölt be, ehhez valószínűleg hozzájárul a zenelejátszó, a gifek, a beillesztett Youtube videók, szóval legközelebb érdemes lenne ezeket ritkítani, mert nem biztos, hogy mindenki várakozik majd, hogy betöltsön az oldalad, főleg, akinek nincs gyors internete. Viszont minden böngészőből ugyanúgy néz ki, nem esik szét, telefonról is kényelmesen lehet nagyítgatni. Bár van még min csiszolgatni, tetszik a stílusod és hogy nem olyan a design, mint amit minden második blogon láthatunk.

Tartalom: A helyesírásoddal nincsenek hatalmas gondok, néhány helyen vesszőhibák, elírások akadnak. Már maga a cím sem teljesen helyes: „Az a Szomorú igazság, hogy tudom ki vagyok.” A szomorút nem kell nagy betűvel írni, a tudom után pedig hiányzik egy vessző, mivel alap esetben oda egy hogy is kéne, de mivel ezt elhagyhatjuk, csak egy vesszővel jelezzük a hiányát. Tehát így lenne helyes: „Az a szomorú igazság, hogy tudom, ki vagyok.”
Néhány helyen külön írsz szavakat, amiket egybe kellene írni. Ezért azt javaslom, hogy a bejegyzéseid Wordben írd meg, mert az kijavítja ezeket a hibákat is (általában).
Egyébként pedig rendszeres vagy, jól, érdekesen fogalmazol, ezentúl biztosan visszanézek hozzád többször is és olvasgatok majd.

Szerkesztő: A bemutatkozód érdekes, felkeltette az érdeklődésem a blogod és a személyed iránt, ezért elolvastam a hosszabb szöveget is rólad. Átlagosnak tartod magad, mégis „más a gondolkodásmódod”, bár ez nem tudom miben mutatkozik meg pontosan, az mégis tetszik, hogy tényleg egy olyan ember vagy, mint én vagy bárki más. És ami lejön a blogodból, az alapján szimpatikus vagy. Bár hogy őszinte legyek, én gyakran szoktam nyávogni (yepp, rossz tulajdonság), szóval valószínűnek tartom, hogy élőben nem jönnénk ki jól egymással. 😃 Törekszel az egyediségre, ami szerintem jól megy, nem mindennap jön velem szembe egy ilyen blog, mint a tiéd. „A kritikával nem vagyok kibékülve, pl. ha valami nem nyeri el valaki tetszését, ezesetben nem szoktam preferálni a véleménykifejtést, inkább hagyjuk meg a gondolatot magunknak.” Ezt igazából nem értem, kicsit ellentmond most ezzel a kritikával. 😃 Bár gondolom, arra gondolsz, mikor valakinek csak szimplán nem tetszik valami és ezt megjegyzi, s nem építőkritikával lát el, legalábbis remélem, hogy erre gondolsz, viszont akkor kicsit félreérthető ez a mondat. Tetszik, hogy több kampányhoz és kezdeményezéshez is csatlakozol, emiatt is szimpi vagy. Egyébként a bejegyzés címét az előző designodból nyúltam le, mert nagyon tetszik. 😃

Remélem, hasznos volt a kritikám és tudtam segíteni a tanácsaimmal! Sok sikert továbbra is a blogoláshoz, még biztosan olvashatod majd a nevem a blogodon egy-egy kommentben, vagy a chatben! 😉

3 megjegyzés:

  1. Szia! :3
    Köszönöm, az építő jellegű kritikád, látom kitértél a részletekre is, amit én alapjában szőrszálhasogatónak tartok. :D Nehezen tűröm a kritikát a legkisebb hibák miatt is, igyekszem javítani rajtuk. Örülök, hogy látod a fejlődésem a dizájnról, igen a fejléc tényleg üres, próbáltam egyszerű lenni, vagy már túlontúl is az.

    Köszönöm a véleményed! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)
      Nagyon szívesen, remélem, nem vetted a szívedre. :D

      Törlés